Jumaat, 16 Disember 2011

XPDC RAKIT LAUT...:)

Water Confident yang xconfident..:(
Salam.bulan lepas...pada 28,29 & 30 November,aku telah menyertai 1 xpdc bersama Belia Felda.XPDC Rakit Laut.hehehehe...sebenarnya ni la kali pertama aku sertai xpdc lasak mcm ni..sebelum ni xpenah pun..kalau ada pun zaman sekolah dulu.bila my cozzie ajak join xpdc ni,aku tanpa fikir panjang..terus nak join.walaupun sebenarnya aku takut dgn xyakin dgn diri aku...tp semangat yg diberikan oleh cozzie2 aku..membuatkan aku berani nak mencuba...dan pada hari yg dinanti2kan...ceh....dinantikan la sgt..hahahaha...pada pg 28hb tu km bertolak dengan menaiki 2biji bas ke Balik Pulau,Pulau Pinang...sampai kat sana dlm pukul 2ptg,lepas mkn tghari,ada sesi taklimat dan membahagi kumpulan masing2..mlm tu aktiviti berkumpul adalah membuat bendera kumpulan.aku tido pukul 2pg semata2 nak siap kan bendera kumpulan aku...:(...keesokkan arinya..pg2 lg selepas sarapan km ke tepi pantai tuk buat senaman ringat..bg longgar2 ckit otot2..pas wat senaman,km diberi life jacket untuk dipakai..kemudian..turun ke laut beramai2 tuk buat water confident....time ni aku dh neves yg teramat sgt.dr kecik lg aku memang takut dgn laut...perasan takut tu bertambah2 bila berlakunya tsunami...ya allah..betapa aku ketaqnya ketika melakukan water confiedent..mmg aku xconfident lngsung!!!!aku xyakin dgn diri aku,dgn life jacket yg aku pakai..huhuhuhu..menjerit2 aku dlm ayaq laut bila kaki xjejak pasir...hanya tuhan saja yg tahu perasaan aku masa tu...tp dgn semangat dr kwn2,jurulatih..aku berjaya!!!!hehehehe...km menaiki rakit smpai ke tgh laut...best rupanya berakit ke laut ni...semangat berkumpulan mula terserlah..walaupun ada juga yg xpuas hati dlm diri masing2...tp km berjaya melakukan...siap pusing Pulau Betong,kemudian singgah di tepi pantai msak2 sama2,makan sama...memang satu pengalaman yang tak mungkin aku lupakan walaupun selepas aktiviti ni,aku mula lenguh2 tgn gara2 mengayuh rakit...:)
Water Confident.....

Tido atas ayaq...hehehehe

Semangat mengusung rakit ke tepi pantai..

Wajah2 neves+semangat nak berakit..

Mula mengayuh rakit untuk ke tengah laut..:)

Yeah2..dah sampai tengah2 laut..:)

Penat mengayuh rakit,masak ramai2..makan pun ramai2 dlm talam!!!

Siap sedia tuk bertolak balik ke tempat asal.:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan